esmaspäev, 27. detsember 2010

Jõulud sedakorda möödas... Õnneks! (jõulustress)

Jah, pole minust jõulude nautijat ja kui poleks lapsi ja lapselapsi põgeneksin koos Ainiga (kes samal arvamusel on) Eestist võimalikult kaugele. Maale, kus jõule ei tähistata. Ainuke pluss jõulude juures on see, et tööle ei pea minema. Mulle ei meeldi see õudne materiaalsus ja kommertslikus, mis meil koos jõuludega kaasas käib. Kohustuslikud peod ja kohustuslik surnuaed, 12 kohustuslikku toitu laual ja sült ja pasteet ja piparkoogid ja ..... jne jne. Kahju, et jõulude tegelik tähendus on kadunud ja asendunud mingi mõttetu tingel tangeliga.Ma pole piisavalt julge ja mässumeelne, et esimesena hüüda"Kuningas on alasti!" Ikka laulan koos teistega valitsejale ülistushümni. Vihkan oma allaheitlikust ja argust. Aga kunagi (kui lapsed ja lapselapsed on sirgunud ja minu ema on igaviku teel) tuleb aeg ja.....Ei pea enam nägusid tegema .
Ah,et millised jõulud meeldiksid? Muidugi olen ka sellele mõelnud. Meeldiks kui jõuluvana poleks (kingitusi kohe kindlasti mitte) ja ei peaks õhtul lauas konutama. Surnuaias võiks käia, aga hilja õhtul, sest siis on kõige kaunim(eriti Leevi surnuaed). Ja et seda tobedat telekat ei oleks, vaid ühiselt  võetaks midagi hullumeelset ette , näiteks saanisõit metsa loomadele toitu viima, vms banaalset. Ausalt öelda meeldib mulle näiteks viltune kuusk ja kõrbenud kotletid ja muu selline nn normist kõrvale kaldumine. Praegu mõtlen neid ridu kirjutades, et kes mul keelab kõike seda saada? Ega ei keelagi, ikka oma enese mugavus ja laiskus ja leplikkus.
Rohkem meeldib mulle aastavahetus. See on spontaansem ja mitte nii kohustuslik ja rutiinne. Saab nalja ja pole tobedaid kingitusi ega kohustuslikku vagadust , ei tea kus  ja kuidas öö lõpeb ja ........Isegi ilutulestik meeldib (kuigi on ka kommertslik). Meeldib 1. jaanuaril ärgata ja sõpradega kohtuda ning eelmise öö hullusi meenutada... Või kui kõik oli rahulik, lihtsalt olla oma perega. Sai üks vinguv kirjatükk teemal jõulud sakivad.. kohe hakkas kergem ja võib olla järgmisel aastal sõidamegi jõulude ajaks kuhugi kaugele ja .......
Lõbusat aastavahetust kõigile blogi lugejatele!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar