kolmapäev, 22. detsember 2010

Parim kõigest on lapse naeratus.Selles pole kavalust ega arvestust. See on puhas rõõm.Pam Browne(Austraalia luuletaja)

Selleks aastaks on siis laste jõulupeod läbi. Kõik head asjad saavad ju kord otsa. Käisin eile Pikakannu kooli ning täna olin Rõuge kooli samal üritusel. Mõlemad on mulle väga armsad koolid ja mõlemas on minu jaoks armsad  ja tähtsad inimesed.
Pikakannu kooli pidu oli armas ja kodune: nagu üks suur pere. Jõulunäidendis olid rollid igale lapsele ning õpetaja Kadi oli iga osatäitja iseloomu arvestades kirjutanud just sellise osa, millega iga laps kenasti toime tuli. Isetegemise suur rõõm paistis väikeste näitlejate silmist. Lastest õhkus uhkust ja enesekindlust- ma saan hakkama. Et pidu oli lasteaialastega koos, läks vahel lärmakamaks kui tavaliselt, ent ka pisipõnnid pidasid kenasti vastu. Rõõmustas see, et vilistlasi oli kohale tulnud üksjagu.Selles väikses maakoolis(minu ema, minu ja minu laste koolis) on veel üks väga tore traditsioon: enne jõule toimub koolis jõululõuna. Sel puhul kaetakse ühiselt (kõik  õpetajad, õpilased ,koolitöötajad ) lauad saalis ning palutakse jõululõunale kooli toetanud inimesed. Õpetaja Riina on kutsunud esinejad. Sel aastal esinesid meile Võru Lastemuusikakooli õpilased kanneldel. Oli väga kaunis ja pidulik. Lõuna lõpul saabusid väheke "ülekasvanud " päkapikud ning igaüks saalis sai väikese kommipaki. Selline koosistumine lõppeva aasta viimastel päevadel on väga tähtis igale kooliga seotud inimesele ning siit saab alguse ühine "meie" tunne.
Rõuge kooli pidu tuletas mulle meelde minu oma kooliaega ja nääripidusid. Aga seda heas mõttes. Tundus nagu oleksin taas oma vanas koolis (Võru I Põhikool ehk nagu teda tookord hüüti kirikukool) mis oli täis rõõmsaid lapsevanemaid, õpetajaid ja muidugi lapsi. Tore oli, et peole oli tulnud palju lapevanemaid ning suur arv vilistlasi. Viimased teevad eriti rõõmu, armas,  et endised õpilased oma vana kooli ikka meeles peavad. Eeskava oli vägev. Lapsed olid koos õpetajatega palju vaeva näinud ja  tulemus meeldis kõigile. Nautisin eriti pisikesi tantsulapsi, laulu "Püha öö" ja muidugi näidendit. See viimane oli ikka väga uhke : kostüümid ja tegelased ja lugu ise, Tuhkatriinu, kõik sobis hästi. Näitlejad ja lavatagused olid tasemel : nii laval kui lava taga sujus kõik 100% hästi. Pidu  oli tõeline pidu kõigile nii tegijaile kui külalistele. Üllatav oli seekord hoolekogu etteaste,  mis lõppes vahva lauluga.
Huvitav on Rõuge kooli traditsioon, et külla tuleb palju jõuluvanasid või nende lähedasi abilisi. Iga klass saab oma jõuluvana, lumehelbekese vms. Klassides toimus niisiis afterparty.
Kokkuvõtteks: nautisin iga hetke mõlemas koolis, suured tänud kõigile tegijatele, tänu kellele need jõulupeod toimusid.
Ja ongi käes jõuluaeg. Soovin kõigile minu blogi lugejatele rõõmsaid ja rahulikke jõule ja ilusat talveilma koolivaheajaks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar