teisipäev, 13. juuli 2021

Elämä on laiffii (Elu on laif). Matti Ensio Nykänen oli soome suusahüppaja, mitmekordne olümpiavõitja ja maailmameister.

2021 suvi.

Ring ümber Eesti: kolmas, neljas ja viies päev.

Harjumaa-Läänemaa-Pärnumaa

Teise reisipäeva õhtuks oli planeeritud ööbimine Lohusallu.

Enne ööbimispaika minekut otsustasime külastada Aini ja Eve onunaist Armiidat Kloogal. Tädi Armiida on alati olnud väga külalislahke- nii ka seekord.

Plaanisime minna õhtust sööma kuhugi söögikohta, aga tädi tervis oli kehvake ning nii jõime tassikese kohvi ja sõime tükikese kooki, mida lahke tädi meile pakkus tema Klooga kodus. Meiega kohtuma pidi tulema ka onupoeg Allain, aga me ei jõudnud teda ära oodata, sest majutuskohta pidime jõudma kindlaks kellaajaks.

Tänasime tädi Armiidat lahke vastuvõtu eest ning sõitsime ööbimispaika: https://www.booking.com/hotel/ee/lohusalu-accommodation.et.html

Odav ja lihtne kämping asus Lohusalu rannale väga lähedal. Kuna kämpingus grillimine oli keelatud(tuleoht?) otsustasime korraldada grillimise otse rannal. See oli üks imeline päikeseloojang, grilli tööle saamisega oli väheke raskusi, aga lõpuks lõppes kõik siiski hästi: kõhud said täis ja meelolu oli romantiline.

Kolmas päev reisisellidele algas Paldiski linna külastamisega.
Mina polnud selles linnas veel kordagi oma elu jooksul käinud. Ja ausalt öeldes, ega ma midagi kaotanud ka polnud. Minu jaoks üks täiesti tavaline, ilmetu linnake. Peatasime jällegi Coopi Konsumi ees, ostsime,  kes mida soovis. Mina käisin igatahes apteegis päevituskreemi hankimas. See oli hädavajalik, sest meie järgmine peatus oli päevituspeatus imelises Alliklepa rannas.
Alliklepa rannas oli vähe päevitajaid ja veel vähem ujujaid. Meile see sobis täiega. Mõnulesime mõned imelised tunnid meretuule ja päikesepaiste käes.  Uhh, sinna tahaks ikka ja alati tagasi.......

Mõni meist küll külmetas algul pisut😂😂 ja mõni meist oli ikka väga mudalaste( mäletate Kauksit?) poolt ära söödud, sellest ka punased laigud jalgel ja mujal... aga tuju oli hea ja ilm ka ning lihtsalt.....😎😎😎 elämä oli laiffii!

Päeva teises pooles seiklesime Nõva kandis; käisime Rannakülas
Otsisime kuulsat Nõva randa, aga sinna me ei sattunudki, ekslesime kiviaedade vahel....👀😀 Igatahes oli elamus seegi. Ja muidugi leidsime me Altmäe ehk Altmäe Kalju elukoha ja sattusime väiksesse sadamasse.

Rannaküla ja sadam nähtud pöörasime ninad Roosta Puhkeküla poole lootuses nautida head toitu. Puhkekülas ei oldud lihtsate inimeste vastu eriti sõbralikud...https://goo.gl/maps/tHPxzhkxJfhHAkQW8
  Pakuti küll mingit rootsi lauda, aga restoran oli kinni. Öeldi, et rannas on miski surfarite baar ja seal saab toitu ka. No egas midagi põrutasime siis sinna. No kui me menüüd nägime ja eriti veel hindasid, siis kadus igasugune söögiisu. Isegi jäätist eriti e soovinud....... Polnud koht, mis oleks meile miskit pakkunud. https://www.facebook.com/Surfarid/videos/1655779007852400/
Aga koha atmosfäär oli selline : hooletu ja mõnus....me pole muidugi ka mingid surfarid 😂😂😂Vaatasime ranna üle, rahvast palju ja panime padavai minema.....
Meid ootas Haapsalu linn! Haapsalus on muidugi kohustuslik promenaad, kuursaal ja Tšaikovski pink....Sinna suundusimegi. Mehed ei viitsinud promeneerida, nemad maandusid kohe kuursaalis.😋😎Eve ja mina aga asusime jalutama ja promenaadiga tutvuma. Leidsime kuulsa helilooja pingi üles, seda "restaureeris" mingi purjakil nässakas vanamees😏😏😏, aga sain ikka pingil istumise pildi ära teha...

Edasi läksime Paralepa randa ujuma. Mulle see rand väga ei meeldinud, tundus natuke ebapuhas... ja rahvast oli ka liialt.
Öömaja oli meil broneeritud Haapsalu lähedale Kiltsi külla Kastani kämpingusse,https://www.booking.com/hotel/ee/kastani-camping.et.html?auth_success=1
See oli küll väga armas koht ja mugav ka. Siin oli tehtud kõik mida külalistel vaja võiks minna. Pererahvas oli lahke ja suhtlemisaldis, koerast rääkimata. Soovitan kõigile, eriti lastega peredele.
Viiendal päeval alustasime hommikul sõitu Pärnu poole, meie sihiks oli Kabli rand. Tee peal peatusime Lihula kandis trahter Birgitis. https://www.puhkaeestis.ee/et/trahter-birgit ja seal oli maja kõrvale üles pandud lisaks tavapärastele parkimismärkidele ka selline märk:
Karmid reeglid meestele seal Lihula kandis igatahes 😁😁😁

Käisime ka Illukal ja leidsime Mereäärse küla, aga mere äärde kuskilt ei pääsenud igalpool olid elektrikarjused või suured kiviaiad ees...lõpuks oli tee nii kirsas ja auguline, et oli tegemist taas peateele saad.Õnneks kohtasime üht külamemme, kes meid lahkesti juhatas Varbla risti. Ta ütles, et saate küll siit läbi, aga ainult siis kui teil Hundayd pole 😀😂😄 ja ilma jeepita jääte sumbutajast ilma😂😂😂 😎😎

Oli ikka humorist, see memm, naersime veel jupp aega. Aga Hundayd, õnneks,  ja jeepi, kahjuks, meil polnud. ja läbisime need teed ilma sumbutajat kaotamata ka. Kurb, et Varbla kandis mere äärde ei pääsegi.....

Peatusime ka Tõstamaal, et einetada. Cotze Söögimajas oli maitsev kodune ja taskukohane toit.

Viiendal päeval käisime Pärnus Aini ja Eve sõtse Helgil külas. Kuigi sõtse on kõrges eas (89) on ta väga terava mõistusega ja  vitaalne ning on alati rõõmus külaliste üle.
Jäime sõtse juurde ööbima. Ööbisime autos ja õhtul ning hommikul kastsime end  Reiu jões. Vesi oli mega soe....Õhtul ründasid meid hirmsad hiigelsuured helikopter putukad ja lõpetasid meie mõnusa õhtu. Mõni meist nägi öösel ka neist õudusunenägusid.......😆😆😄😄
Mis juhtus meiega kuuendal reisipäeval ja kuidas meie reis otsa sai, saab lugeda järgmises blogipostituses.