esmaspäev, 26. september 2011

Targad õpivad lollidelt palju rohkem kui lollid tarkadelt. Cato Vanem (Marcus Porcius Cato), eKr234-eKr149 oli rooma riigimees

No nii, tänase päeva algul kohtusin eriti lolli, alaväärsuskompleksi põdeva ja ennasttäis mehepojaga.  Cato sõnad sobivad siia hästi, sest õppisin temalt üsna palju. Näiteks seda, et ma peaksin olema kannatlikum ja andestavam. Ning veel seda, et veel suurem loll kui see, kes kõike teab, on see, kes temaga vaidleb. Vaat, see vaidlemine minu poolt oleks pidanud ära jääma, oleks pidanud tema rumalad pretensioonid ära kuulama ning oma teed minema. Aga ei, ma olin ise ka loll, ei kuulanud ainult, vaid hakkasin vastu. Aga nagu on öelnud Oscar Wilde, iirlane, oma surematus teoses "Leedi Windemeri lehvik" kogemus on nimetus, mille igaüks annab oma vigadele. See ebameeldiv seik  on minu kogemus, ehk viga, mille tegin.
Milles siis asi oli? Üks nn "autojuht" tegi tagasipöörde(ohtlik manööver) veendumata, et tee on vaba ja ma vaevalt sain pidurdatud, et talle mitte otsa sõita. Ei usu, et ta mind ei näinud, ma sõidan suure autoga(VW Sharan) , pigem oli ta ülbe või tähelepanematu. Samas kohas on ennegi toimunud liiklusõnnetus, kus juhi tagasipöörde tõttu hukkus inimene, mootorrattur. Pealegi sõitis üks hooletu tagasipöörde tegija mu autole eelmisel talvel küljelt sisse. Õnn oli, et mul oli suur auto,  pääsesin kergelt. Ausalt öelda ma ei julgegi vist enam tänaval väikese autoga sõita, sest suures on nagu tankis, vähemalt ei saa nii kergelt viga.
Seega oli mul põhjusi rahulolematuseks  küllaga. Niisiis andsin oma pahameelest teada lühikese signaaliga. Ja kujutage ette, selle mehepoja hinge see signaal  ei mahtunud:  mingi naine julgeb talle märku anda tema ebakompetentsusest.Ta sõitis mulle koju järele ja asus mulle loengut pidama, kuidas mina olen ülima õigluse tagaajaja ja välismaal see nii küll ei ole, ja temal oli täielik õigus nii sõita(sic!).Ja , et mina olevat tahtnud temast üle sõita. Siin tegingi lolli vea: selle asemel, et lasta ta mõttetu loba ühest kõrvast sisse ja teisest välja ütlesin talle, miks ma nii käitusin. Minu meelest ohustas ta oma käitumisega mind ja teisi liiklejaid(minu taga sõitis üks jeep, mis pidi ka äkkpidurduse tegema), tekitas liiklusohtliku olukorra ja ma reageerisin just nii nagu paremaks pidasin. No seepeale teatas see tola, et üleüldse olen mina loll, pole välismaal sõitnud, seal sõidavad kõik nii ja bla-bla-bla.... jne. Ja siis ütlesin ma talle: nii nagu auto nii mees( ta sõitis mingi väikese prantslasega) ja sellist solvangut(mulle tundub, et seepärast tal vist mingi alaväärtukompleks ongi)ta muidugi välja ei kannatanud. Kahetsen isegi öeldut, aga ta ise viis mind selle ütluseni.Ta teatas mulle, et võiksin alla võtta(sic!). Siis sain aru, et loll jääb lolliks ja lõpetasin vaidlemise. Ega ma muidu tast lahti ei saanud, kui lubasin koera lahti lasta ja politsei kutsuda. Ähvardusega, et ta keerab koeral kaela kahekorra, lontsis mees oma autoni, kus istus tema naine vist.
Väga ebameeldiv kogemus. Ja väga ebameeldiv inimene. Kirjutasin selle siia, et juhtum selja taha jätta ja teisi liiklejaid hoiatada: tänavail liigub igasuguseid hulle, kes arvavad, et neile on kõik lubatud ja nemad on teistest peajagu üle. Minu õppetund on olla kannatlikum ja andestada ning pidada oma mõtted endale.
Panen siia mõned videod YouTubest ennasttäis autojuhtidest.
No peale video vaatamist peaks olema selge, miks on eriti ohtlik tagasipööre ja vasakpööre ning üllatav mõnikord isegi parempööre. Ja miks juht peab neid sooritades veenduma, et ta ei sega teisi liiklejaid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar